بلیچینگ دندان خانگی

بلیچینگ دندان خانگی Opalescence

بلیچینگ دندان خانگی چگونه انجام می شود؟

هنگامی که بخواهیم ساختار داخل دندان یعنی بطن داخلی دندان را روشن تر کنیم از شیوه های بلیچینگ دندان خانگی و یا بلیچینگ ‌هایی که در مطب یا کلینیک انجام می‌شود، استفاده می ‌کنیم. در هوم بلیچینگ دندان از دندان ‌های مراجعه کننده قالب گرفته می ‌شود و سپس ژل هایی با درصد پایین از بلیچینگ‌ های سفید کننده استفاده می ‌شود. خیالتان راحت باشد که در این شیوه به لثه آسیب نمی رسد.

 

بلیچینگ دندان خانگی

در این روش باید یک جلسه به دندان پزشکی مراجعه کنید تا از دندان های شما قالب گرفته شود، تا قالب اصلی که شفاف تر است و خاص دندان شماست بعد از دو الی سه روز در لابراتوار آماده شود. در مراجعه بعدی قالب که جای برای ماده سفید کننده دارد به همراه ژل سفید کننده و طریقه مصرف به شما داده می شود.

روش استفاده از بلیچینگ خانگی بدین گونه است که شما ماده سفید کننده را در جای تعبیه شده برای ماده سفید کننده را قرار می دهید و بعد از مسواک زدن دندان ها، ژل سفید کننده را بر روی دندان ها با دقت می ریزد. اگر ژل برروی لثه ها ریخت با مسواک خشک آنها را پاک کنید. بعد از ۱۵ دقیقه قالب ها را در می آورید. بهتر است هر بار از قالب ها برای یک فک استفاده نمایید. فرد می ‌تواند این نوع بلیچینگ دندان را هر شب به مدت ۳ الی ۸ ساعت روی دندان ‌های‌ خود قرار دهد. همچنین این عمل برای ۶ تا ۸ دندان بالا انجام می‌شود و طی دو الی سه هفته رنگ دندان‌ های بیمار روشن می‌شود.

این روش اگر به صورت مرتب با توجه به نکات گفته شده پزشک انجام شود نتیجه مثبتی خواهد داشت. ولی یکی از معایب انجام بلیچینگ در خانه ایجاد حساسیت است. ممکن است با ترکیب اشتباه مواد به بافت‌های دندان آسیب برسد اما این کار در مطب، توسط متخصص دندانپزشک به راحتی انجام می شود و احتمال بروز حساسیت به حداقل می ‌رسد.